Utmaningar

Läs-a-lot sommar 2017 – TBR

Det är klart att jag vill vara med i Nellons bokbloggs Läs-a-lot som pågår från 4/7 – 12/7.

Det här är böckerna jag har valt ut:

  • På andra sidan förlåtelsen av Thordis Elva och Tom Stranger – den håller jag redan på med och har inte några planer på att läsa ut i kväll. Oj, vad den boken tar tid för mig att läsa.
  • I det förflutna av Kate Morton – verkar vara perfekt sommarläsning med slott och familjehemligheter…
  • Guldgossar av Sonya Hartnett – ungdomsbok lånad från biblioteket men vet inte om jag känner för att läsa den just nu.
  • Skuggsommar av Mia Öström – Ungdomsbok som jag vann förra året och har sparat nu till sommar för att läsa.
  • Skuggpojken av Lucifer (Carl-Johan Vallgren) – alltså en vuxen man som väljer att skriva under namnet Lucifer tycker jag är mer än barnsligt men boken hoppas jag är spännande.
  • Mr Mercedes av Stephen King – har aldrig läst King så ett mål för i sommar är att göra det och den här boken verkar spännande men inte läskig.
  • Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen – trodde jag att jag hade läst men det hade jag nog inte?
  • Utslag av oro av Mark Haddon – hyllvärmare…

När Läs-a-lotten är slut hoppas jag att jag har läst ut På andra sidan förlåtelsen och två böcker till men helst fler förstås! Jag vet inte riktigt vilken bok jag känner för efter den jag läser nu men något ska väl passa tänker jag.

Standard

2 thoughts on “Läs-a-lot sommar 2017 – TBR

  1. Jag är inget direkt fan av King, men jag gillade verkligen Mr Mercedes och ännu mer andra delen Den som finner. Ser fram emot att läsa nr 3. Jag gillade att de inte är övernaturliga.

    Gilla

Kommentera

