Böcker jag inte läser ut, Noveller, Utmaningar

Läs-a-lot sommar 2017 (2)

Jaha, hur gick det med läsningen i går då?

Nja, inget vidare. Jag läste 50 sidor av Mark Haddons Utslag av oro men jag tror inte att det är en bok för mig. Jag fastnade inte alls. Alltså när man märker att här är författaren ”rolig” men jag tycker inte att det är kul… Nej, tror inte jag läser mer av den. Den kanske är alldeles lysande om jag skulle fortsätta läsa men det får jag väl gå miste om då. Helt okej för mig.

När jag märkt att ovanstående inte var rätta boken för stunden hoppade jag över till Mr Mercedes av King och det är mer läsning i min smak. Skulle säga att jag fastnade direkt. Men jag läste bara 72 sidor för det händer även mig att jag måste sova några timmar om natten. Då och då åtminstone.

Ja, just ja, som t-baneläsning blev det inte oväntat en novell. Den här gången blev det Heder av Jens Lapidus. För runt tio år sen när Snabba cash kom försökte jag läsa den men det var (också) en bok jag gav upp och sedan dess har jag inte gjort något nytt försök med Lapidus. Men jag gillade Heder (30 sidor) så kanske blir det något mer i framtiden.

Så 50+72+30=152 sidor fick jag till i går. Och dag 1 var det 129+22=151 sidor.

Jag anar ett mönster…

Frågan är om jag bryter det i kväll eller inte.

 

Standard

Kommentera

