Helgfrågan, Läser & tänkt läsa

Helgfrågan vecka 27

Vilken bok är du mest nyfiken på i din sommarbokhög? Undrar Mias bokhörna den här veckan.

Just nu ser min bokhög som jag ska ta med till landet ut så här. För att vara min hög så är det påfallande många deckare. Eftersom jag just nu läser Kings Mr Mercedes och kommer mycket bra överens med den kände jag att del två och tre lika gärna kan slukas under sommaren. Ser fram mot dem. Utvandrarna har jag inte läst och det är på tiden. Jag vet inte om jag är direkt nyfiken på den men jag tror att jag kommer få en trevlig läsupplevelse. Finns det överhuvudtaget någon människa som inte har tyckt om den? Sen vet jag att Ferrante väntar på landet och det finns även andra böcker där så egentligen skulle jag inte behöva släpa med mig böcker men det funkar ju inte riktigt på det viset…

Nej, ska jag välja ut den boken som jag är mest nyfiken på i den här högen så blir det nog Thomas Arnroths Livets ord. Det blir troligtvis den jag väljer när jag läst ut Mr Mercedes. Eller så sparar jag lite på den. Är härligt att suga på karameller ibland.

Och om jag läser Djuna Barnes i sommar då klappar jag mig själv på axeln. Nattens skogar är den bok jag tveklöst lånat flest gånger på biblioteket – men aldrig läst. Peppande ord om den är varmt välkomna.

Bonusfråga: Var ska du på semestern? Finns det någon plats du vill besöka?

Landet, landet, landet. Inga övriga planer. Inte några resor planerade.

Men det finns massor av platser jag skulle vilja besöka. Hade jag obegränsat med pengar och skulle vara frisk och kry i en sådär tusen år…

 

Standard

14 thoughts on “Helgfrågan vecka 27

    • Förstår inte varför jag inte ens försökt läsa Nattens skogar. Det är ju inte någon tegelsten direkt. Nej, sommaren i Sverige är ofta helt okej. Fast vädret i dag kunde vara bättre.

      Gilla

  1. Många intressanta böcker i den traven 🙂 Själv hoppades jag hinna med många, många hyllvärmare i sommar, men trots att vädret inte lockar mig till sol och bad, hinner jag ändå inte läsa..! Men sommaren är inte slut än, och jag hoppas fortfarande att jag hinner läsa första delen i trilogin om Maj.

    Gilla

Kommentera

