Utmaningar

Läs-a-lot sommar 2017 (8)

Det var verkligen tråkväder hela dagen i går men då blev det i alla fall lite läsning.

  • Livets ord av Thomas Arnroth: 168 sidor
  • Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen: 185 sidor
  • Sista vakten av Stephen King: 61 sidor
  • Mästerdetektiven Blomkvist av Astrid Lindgren: 7 sidor
  • Guldgossar av Sonya Hartnett: 20 sidor
  • Totalt: 441 sidor
  • Totalt alla dagar: 1950 sidor

Jag började med att läsa Livets ord av Arnroth och när jag läst ut den visste jag inte riktigt vad jag ville läsa. Jag började med Århundradets kärlekssaga men det var för mycket störande ljud så jag kunde inte koncentrera mig. Hoppade då till Guldgossar men kände ganska snabbt att det var inte något jag kände för att läsa just nu. Valde i stället att börja läsa Sista vakten. Varför inte beta av hela trilogin på en gång, liksom? Men på kvällen när alla gått och lagt sig läste jag Århundradets kärlekssaga. Och vilken bok! Nu är jag i alla fall helt säker på att jag inte har läst den tidigare för den skulle jag ha kommit ihåg.

Så läste jag högt för Viggo ur Mästerdetektiven Blomkvist. Har inte blivit mycket läst ur den på sistone för nattning nu under sommaren är det lite si och så med…

 

Standard

Kommentera

