Helgfrågan

Helgfrågan vecka 31

Dags för andra koppen kaffe för dagen och att svara på veckans helgfråga.

Den här veckan undrar Mias bokhörna:

Finns det någon bok du sett på bloggar eller Instagram på sista tiden som du blivit nyfiken på? och bonusfrågan lyder: Har du någon ägodel som du håller extra kär?

Det finns hela tiden böcker jag blir nyfiken på att läsa när jag surfar runt på bokbloggar. En bok som står högt på min läslista är Jane Harpers Hetta som många har läst och jag har bara hört gott om den. Annars är jag just nu väldigt nyfiken på Margaret Atwood. Jag har bara läst Rövarbruden av henne och det var för nästan tjugo år sedan och nu lockar både en Tjänarinnas berättelse, Oryx & Crake och Syndaflodens år.

Jag har många ägodelar jag tycker om och inte vill vara utan men det jag skulle sakna mest om det skulle försvinna är fotografier. Fotografier på våra barn och fotografier från mitt liv.

Obs! Mias bokhörna lottar ut två exemplar av Och blomstren dö av Rebecka Edgren Aldén. Jag vill gärna vara med i utlottningen och det vill säkert du med. Kika in till henne och lämna en kommentar.

Standard

17 thoughts on “Helgfrågan vecka 31

  1. Linda skriver:

    Jag är också nyfiken på Oryx och Crake, men även Hemingway – gillar de amerikanska klassikerna (ja, vit man – västerländskt). Ägodel – det är svårt. Foton, semesterminnen. Sedan det dyra jag har: Bil, dator, cykel – men det är bara materiellt.

    Gilla

  2. Ja läslistan fylls ständigt på med böcker som lockar, som tur är. Hetta är jag också nyfiken på, tänker lyssna på den framöver. Atwood har jag läst något av för länge sen men minns inte riktigt vad. Tänkt att jag ska läsa nån bok någon gång…..

    Gilla

  3. Atwood syns en hel del lite överallt. Förmodligen kommer jag någon gång att ge henne en ny chans och då kommer det att bli någon av de böcker du nämner.

    Gilla

Kommentera

