Okategoriserade

Läs-svackan

Jag har hamnat i en läs-svacka. Och det fastän jag håller på med tre böcker som jag gillar och har flera andra böcker som också lockar. Men ibland blir det bara så. Förra veckan var jag så trött och trodde att det var förkylning på gång och den här veckan har jag varit borta två kvällar i rad. I helgen läste jag inte alls fastän jag tänkt göra det.

Jag har inte läst böcker och jag har inte surfat runt på bokbloggar heller. Jag har kollat en del på Netflix men som sagt, förra veckan sov jag bort kvällarna, eller hur man nu ska se på det.

I dag lånade jag två (till) böcker på biblioteket som jag tänker mig kanske kan ta mig ur den här läs-svackan. Yxmannen och Mitt inte så perfekta liv. Jag tror att jag ska börja med den senare. Jag läste min första Kinsella i somras och det var sådär småtrevligt och av bladvändarkaraktär så jag hoppas på det vad gäller den här boken också. Men då gäller det att få den där tiden till att läsa också. Eller snarare, ta sig tiden att läsa men kanske framförallt känna att nej, nu vill jag läsa… Och det är ju just det jag inte känner för…

Standard

6 thoughts on “Läs-svackan

  1. Det är nog en sådan tid nu för många. Förkylningar och trötthet brukar komma några veckor efter skolstarten. Böckerna i travarna ser väldigt spännande ut, jag har läst Vända hem, den var riktigt bra. Hoppas att du kommer ur lässvackan snart, särskilt om du verkligen vill läsa. Annars är film och teveserier inte fel heller, särskilt om man är trött.

    Gilla

Kommentera

