Veckans topplista

Veckans topplista v. 37 – Omslag i blått

Förra veckan kom jag mig inte för att vara med på topplistan fastän det härliga temat var London. Men den här veckan kan jag väl knåpa ihop fem omslag jag gillar. Veckans topplista hos Johannas deckarhörna är nämligen topp fem bokomslag vi gillar, där blått är den dominerande färgen.

Böckerna med fina omslag är utan inbördes ordning:

  • New York trilogin av Paul Auster
  • Det blåser på månen av Eric Linklater
  • Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren
  • På Chesil Beach av Ian McEwan
  • Gåva från havet av Anne Morrow Lindbergh

Två av böckerna har jag läst oräkneliga gånger och tre har jag inte läst alls. Än.

Standard

8 thoughts on “Veckans topplista v. 37 – Omslag i blått

  1. Fina omslag! Paul Auster har jag inte läst något av, men vill läsa hans Man Booker Prize-nominerade när den blir översatt i början av nästa år. Om jag inte skippar att läsa den med tanke på att den tydligen är närmare 900 sidor, då krävs det att den verkligen är bra 😮

    Gilla

Kommentera

