Bokbloggsjerka

Bokbloggsjerka 24-27 februari

Annika skriver Jag kan inte gå in på en bokhandel utan att köpa böcker som jag känner ett absolut tvång att äga just där och då. Jag utgår ifrån att alla känner igen sig (eller har jag fel?), var tror du att detta tvång/denna impuls bottnar i? 

Nja, egentligen har jag inte något större behov av att köpa och äga böcker. Jag har däremot ett stort behov av att läsa böcker (oväntat va?) och vid biblioteksbesök har jag väldigt svårt att komma ut utan en eller flera böcker.

Självklart köper jag böcker också men det blir mest på bokrean och loppisar och second hand. På bokrean är jag bra på att köpa på mig klassiker som blir hyllvärmare. När böcker är billiga som på loppisar köper jag böcker som jag kanske annars lika gärna kunnat ha lånat på biblioteket men eftersom ”den är så billig och jag kanske glömmer att jag vill läsa den och eftersom si och så”…

Men jag är ganska bra på att rensa ut böcker också när jag har läst, det får trots allt inte plats hur många böcker som helst i hyllorna.

Standard

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka 24-27 februari

    • Det låter lite som min svärmor! Hon vill inte låna på bibliotek heller för hon tycker att böckerna luktar. Jag tycker det är lite kul med second hand – ibland står det någon hälsning…

      Gilla

Lämna en kommentar