Helgfrågan

Helgfrågan vecka 17

Dags att svara på Mias bokhörnas helgfråga som den här veckan lyder

  • Vad tror ni förlagen vinner på att ge oss bokbloggare recensionsexemplar?Tipsa gärna om en bok ni tror inte fått så mycket uppmärksamhet om det inte vore för oss bokbloggare. 

 

  • Det är klart att det är positivt om en bok syns så mycket som möjligt så ett utskick till utvalda bokbloggare är klart smart. Om dessa sedan skriver positiva recensioner så lockar det läsare men jag har inte någon koll på vilka det egentligen är som läser bokbloggar.

 

  • Jag har inte fått något recensionsexemplar men jag går gärna till biblioteket när jag läst en bra recension som gjort mig nyfiken på en bok. Jag tror att det är många böcker jag skulle ha missat helt eller inte upptäckt förrän långt senare om jag inte läste bokbloggar, om böckerna inte fått mycket uppmärksamhet på annat håll. Jag har till exempel precis läst ut Elin Säfströms En väktares bekännelser och den hade jag kanske missat om jag inte läst om den på andra bokbloggar. En annan bok jag aldrig skulle plockat upp om jag inte läst en väldigt bra recension av den är Trippelmordet i Uddevalla. Så helt klart påverkar andra bokbloggar mitt val av läsning.
Standard

12 reaktioner på ”Helgfrågan vecka 17

  1. Visst är det så att man får väldig många bra tips via bokbloggare. Det är ofta jag går på biblioteket, får syn på en bok, erinrar mig att jag läst om den på en bokblogg och att denne gillade boken, då får också boken följa med hem!

    Gilla

Lämna en kommentar