Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 46

Veckans fråga från Barnboksbloggen lyder som följer

Hur länge har du bokbloggat? Vad var det som fick dig att börja? Har du några tips att ge till de nya bokbloggarna, kanske finns det något du ångrar att du gjort eller inte gjort under årens lopp eller har du kommit på några smarta knep som du önskar att du visste redan när du började blogga?

Ja, jag har inte bokbloggat länge alls. Började knåpa ihop inlägg 1 oktober i år. Anledningen till att jag började var att jag ville hjälpa min hjärna lite på traven med att minnas böckerna jag läser lite bättre. En liten back-up att gå tillbaka i när minnet tryter helt enkelt. Det var också egentligen först nu när jag börjat blogga själv som jag börjat läsa andras bokbloggar mer. Förut läste jag kanske då och då om det var någon bok jag sökte på och bloggar skrivit om den men nu är det roligt att upptäcka böcker och författare jag aldrig hört talas om förut och det är roligt att fundera på frågor från andra bloggar.

Jag har som nybörjarbloggare inga tips att ge men tar gärna emot tips. Innehållet får bli som det blir, jag skriver om böcker och läsning på det sätt jag känner för men det jag tycker är mer knepigt är allt det praktiska. Jag har ingen koll på hur man får till massa menyrader, får andra bilder än mina egna och säkert tusen andra funderingar. Och vad är egentligen skillnaden mellan visningar och besökare? Ja, jag är en newbie…

Standard

4 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga – Vecka 46

Lämna en kommentar