Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 50

Barnboksbloggen undrar den här veckan:

Har du hunnit börja fundera på det kommande året när det gäller din läsning och ditt bloggande? Kommer du att delta i några utmaningar, kommer du att fokusera på ett visst tema eller kommer du att göra några stora förändringar i ditt läsande/bloggande?

När det här året är slut har jag bloggat i tre månader. Under den tiden har jag hunnit läsa ganska många böcker och skrivit en del inlägg. Jag är medveten om att mitt läsande kan variera rätt så kraftigt och att jag då och då hamnar i lässvackor. Jag hoppas att jag inte hamnar i någon längre sådan, det var ganska länge sedan jag var i lång svacka men även en kort svacka kan kännas tung.

Jag har inte funderat så mycket över utmaningar. Jag kanske hänger på någon men det vet jag inte säkert. Jag kanske låter mig inspireras av flera olika och kokar ihop någon egen variant. Men en sak jag har tänkt är att prioritera min egen bokhylla framför biblioteket nästa år för jag har hur många böcker som helst som jag inte har läst men som jag vill läsa. Jag menar inte att jag tänkt sluta låna böcker (det skulle jag inte klara av!), bara att fler av böckerna jag läser ska vara mina, fler än de har varit i år, då säkert tre fjärdedelar varit från biblioteket.

 

Standard

4 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga – Vecka 50

  1. Oj, det där kunde jag ju ha formulerat själv! 🙂 Jag vill också läsa fler egna böcker, faller sååå lätt i ”låna och läsa från biblioteket”-fällan. Om man nu får kalla det så. Det är jättekul och underbart att det finns bibliotek. Men de egna stackars böckerna glöms lätt bort …

    Gilla

Lämna en kommentar