Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfråga

Hur gör du för att marknadsföra och nå ut med din blogg? Hur tipsar du när du ordnar något extra på din blogg, t ex utmaning, tema eller tävling? Hur försöker du få nya läsare? 

Det undrar Barnboksbloggen i Veckans bokbloggsfråga.

Jag är nog helt fel person att svara på den här frågan för jag gör inte särskilt mycket. Jag har inte testat att ha något extra på bloggen, som att ordna återkommande utmaningar, teman eller tävlingar men jag deltar gärna i andras när tid och tillfälle passar bra och jag besöker gärna andras bloggar och kommenterar ibland, ibland inte. Det är oftast då jag får läsare till min blogg också.

Jag har inte min blogg länkad till facebook och inte så många vänner och bekanta som känner till att jag börjat blogga. Visst tycker jag också att det är kul att någon läser min blogg men skulle jag känna att jag skriver för andra snarare än för mig själv skulle jag nog få prestationsångest. Då skulle jag inte kunna svamla lika mycket och lika fritt, tror jag.

Kanske när jag blir varmare i kläderna och har en ”snyggare” blogg, kanske känner jag då att jag vill göra mer saker aktivt för att få fler läsare?

Standard

2 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga

Lämna en kommentar