Bokbloggsjerka

Bokbloggsjerka 3-6 februari

Finns det några författare som du har ”tappat bort” under din läsarbana? undrar Annika i veckans bokbloggsjerka.

Mitt spontana svar blir nej. Jag tror inte att det är någon favoritförfattare jag har glömt bort. Jag har några få författare jag läser allt av men det mesta jag läser är nya bekantskaper och mer slumpvisa val. Är det någon jag läst och tyckt om kanske jag läser något mer, ibland att jag gör ett aktivt val och letar upp fler böcker men det kan lika väl vara ett slumpmässigt besök på biblioteket eller i en fyndlåda på en loppis som jag återkommer.

Och nu när jag sitter och skriver det här kommer jag faktiskt på en författare som jag har tappat bort. Peter Robinson läste jag ganska flitigt för några år sedan men nu var det ett bra tag sedan sist. Har för mig att jag började på en bok av honom för inte alltför längesedan men som inte intresserade mig så jag läste aldrig klart den.

Standard

12 thoughts on “Bokbloggsjerka 3-6 februari

Kommentera

