Veckans bokbloggsfråga

Veckans bokbloggsfråga – v. 6

Har du funderat på vilken målgrupp din bokblogg har? Skriver du för andra vuxna, för barn och ungdomar, för föräldrar, lärare, bibliotekarier… vilka vill du ska läsa din blogg? Gör du något speciellt för att just den målgruppen ska hitta din blogg och känna sig hemma där? undrar Barnboksbloggen i veckans bokbloggsfråga.

Nej, jag har inte funderat på vilken målgrupp min blogg har. Jag har inte tänkt mig någon särskild målgrupp eller läsare heller så jag kan inte säga att jag gör något särskilt för en specifik målgrupp. Jag började blogga mest för min egen skull för att få en bättre koll och hjälp med att komma ihåg vad jag läser och sedan har jag upptäckt att det är roligt med återkommande utmaningar, som t.ex. veckans bokbloggsfråga för att få något att fundera på och för att se lite vad andra bokbloggar svarar på samma fråga. Eftersom jag läser ganska blandat kan jag tänka mig att inläggen har olika läsare. Men det har jag ju egentligen ingen koll på om ingen lämnar någon liten kommentar förstås. Det är lite som att åldern spelar ingen roll när man är kär, på samma sätt är det med böcker. En bok kan hitta läsare i varierande åldrar och då kan det väl vara samma sak med ett blogginlägg? Eller vad vet jag.

Standard

2 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga – v. 6

Kommentera

